دستگاه آب شیرین کن

دستگاه تصفیه آب و اشتباهات رایج هنگام خرید

عوامل متعددی سبب گرایش مردم به استفاده از دستگاه تصفیه آب شده است.

افزایش املاح و آلودگی‌های آب تحت تأثیر عواملی مانند افزایش جمعیت انسانی، افزایش آلاینده‌های صنعتی، فرسوده بودن سیستم‌های انتقال شهری و بیماری‌های عفونی از جمله این عوامل است. در این میان گروهی با واردات قطعات و دستگاه‌ تصفیه آب فاقد کیفیت و استاندارد از فرصت به وجود آمده سوء استفاده می‌نمایند.

شرکت رز آب صنعت به عنوان یکی از فعالان آگاه در این عرصه بر خود لازم میداند که جهت حفظ سلامتی مردم به آنها را در خصوص دستگاه‌های استاندارد و دارای کیفیت مطلوب اطلاع‌رسانی نماید. همچنین بر خود لازم می‌داند که مصرف کننده محترم را از لزوم تعویض به موقع فیلترها و کاربرد فیلترهای استاندارد در دستگاه‌های تصفیه آب که ضامن سلامتی ایشان است آگاه نماید.

دستگاه تصفیه آب و اشتباهات رایج هنگام خرید

در مقاله حاضر به هفت اشتباه متداولی که خریداران دستگاه تصفیه آب در ایران مرتکب می‌شوند اشاره شده است.

  1. تلاش و پیجویی برای خرید دستگاه تصفیه آب آمریکایی

از تلاش برای خرید دستگاه تولید شده در کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، ژاپن و …… خودداری نمایید.

نکته حائز اهمیت در اینجا آن است که تکنولوژی اسمز معکوس به کار رفته در سیستم‌های تصفیه آب به طور انحصاری در اختیار کشور آمریکا است. با توجه به روابط حسنه کشور تایوان با ایالات متحده امریکا ،این کشور به عنوان یکی از قطب‎های فعال در زمینه تولید قطعات و دستگاه‌های تصفیه آب در جهان مطرح است.

به‌طوری‌که معتبرترین شرکت‌های آمریکایی سازنده این سیستم‌ها امروزه سایت‌های تولید خود را در گسترده‌ترین شکل ممکن در تایوان راه‌اندازی کرده‌اند و تولیدات با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین کارخانجات‌شان در این کشور را به تمامی کشورهای جهان از جمله کانادا، اسپانیا، نروژ و سایر کشورهای پیشرفته صادر می‌کنند.

کسب آگاهی در این زمینه کار دشواری نیست.

تنها لازم است به اینترنت مراجعه نموده در قسمت سرچ شرکت‌های بزرگ تصفیه آب در جهان را جستجو نمائید.

بنابر این وجود بعضی از برندهای تصفیه آب با نام و یا پرچم کشورهایی چون آمریکا در ایران صرفاً ترفندی کارامد و کم هزینه ( تنها چاپ یک برچسب کوچک و دلربا و یک بسته بندی )  برای فروش بیشتر دستگاه‌های با کیفیت پایین در بازار آشفته این محصولات در ایران است .

  1. مخزن بزرگ نشانگر توان بالای دستگاه

تمرکز بر دستگاه با مخارن ذخیره بزرگ یکی از اشتباهات رایج در میان خریداران دستگاه‌های تصفیه آب است.

اینجا را هم بخوانید   انعقاد و لخته‌ سازی

حجم مخزن تأثیری در توانایی دستگاه ندارد. اندازه مخزن باید با توجه به حجم مصرفی انتخاب شود.

به عنوان مثال: مخزن توصیه شده برای خانواده‌ای کم جمعیت با مصرف روزانه بین ۳ تا ۵ لیتر مخزن ۶ لیتری است که حداقل یکبار در روز مخزن دستگاه تخلیه و آب تازه جایگزین آن گردد. استفاده از مخزن ۱۲ لیتری برای مصارف بیشتر توصیه می‌شود.

  1. خرید دستگاه با قیمت ارزان

نکته حائز اهمیت وجود تفاوت فاحش میان قیمت ارزان و مناسب است.

توصیه ما به شما مصرف کننده گرامی تهیه دستگاه تصفیه آب با قیمت مناسب است نه ارزان.

  1. عدم توجه به استانداردها

یادآوری این نکته در اینجا ضروری است که دستگاه تصفیه آب یکی از وسایل بهداشتی در زندگی شما است.

خروجی این دستگاه آب مصرفی شما و خانواده (عزیزان شما) است. همان‌گونه که در سایر موارد به استاندارهای محصول خریداری شده توجه و دقت می‌کنید در خرید دستگاه تصفیه آب نیز باید دقت لازم را مد نظر قرار دهید. استانداردهای معتبر در این محصولات معمولاً از موسسه ملی استاندارد آمریکا، بنیاد ملی بهداشت آمریکا و استاندارد اتحادیه اروپا و استاندارد کیفی ایزو است. شماره ثبت و تائیدیه این استانداردهای معتبر جهانی را می‌توان از وبسایت این موسسات استاندارد دریافت کرد. شرکت‌های واردکننده این سیستم‌ها در ایران می‌توانند به راحتی تصویر استانداردهای اخذ شده توسط شرکت تولید کننده را در اختیار نمایندگان‌شان قرار دهند.

  1. عدم توجه به کیفیت و جنس قطعاتی از دستگاه که در تماس با آب است.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دستگاه تصفیه آب که متأسفانه اهمیت آن ازچشم خریداران پنهان مانده است مواد به کار رفته در فیلترهای کربنی است. مواد اصلی و بهداشتی به کار رفته در فیلترهای کربنی دستگاه تصفیه آب از پوسته نارگیل فراوری شده و در موارد غیر اصلی یا مشابه از سنگ زغال استفاده می‌شود. نمونه دیگر جنس پلاستیک حوضچه‌های فیلتر در سیستم تصفیه آب است.

  1. عدم توجه به گواهینامه رسمی نمایندگی

عدم اطلاع از تفاوت کیفی میان برندها، نا آگاهی از شیوه صحیح تعویض فیلترها، عدم توانایی در دریافت خدمات پس از فروشی همچون سرویس‌های تعویض فیلتر و تعمیرات و تأمین لوازم جانبی این دستگاه‌ها از جمله معدود مشکلات خرید از فروشگاه‌هایی است که توسط افراد غیر متخصص و یا فروشندگانی فاقد گواهی نمایندگی که به صورت جانبی به عنوان شغل دوم اقدام به فروش دستگاه تصفیه آب می‌کنند.

  1. پذیرفتن توضیحات فروشندگان درباره دستگاه تصفیه آب بدون دریافت مدارک مستدل

آنچه هنگام خرید کالا حائز اهمیت می‌باشد صداقت شرکت سازنده کالای مورد نظر است.

اینجا را هم بخوانید   تصفیه ی آب

هر آنچه که پیرامون دستگاه تصفیه آب عنوان می‌گردد باید با ارائه مدرک معتبر و دلایل جامع اثبات شود. از جمله موارد اثبات مدعای فروشنده پیرامون ویژگی‌های محصول ارائه شده آشنا نمودن شما به عنوان خریدار با شماره ثبت جهانی کالا ، قسمت هک شده نام کالا بر روی محصول و قسمت هک شده نام کشور سازنده محصول است. همچنین وبسایت شرکت تولید کننده می‌تواند گواه خوبی بر توضیحات فروشندگان باشد .

نتیجه گیری

در خرید دستگاه‌های تصفیه آب بیش از هر کالایی دقت کنید.

خرید یک دستگاه تصفیه آب بی کیفیت منجر به ورود مواد مضر به بدن‌تان خواهد شد.

در انتخاب میان خرید یک دستگاه بدون استاندارد معتبر و شناسنامه از یک نمایندگی غیررسمی و نخریدن این دستگاهای ضروری، گزینه پیشنهادی ما گزینه دوم است .

محدودیت‌ها و عملیات نگهداری

اسمز معکوس قادر به حذف تمام مواد آلی شیمیایی از آب نیست.

به طور مثال با روش اسمز معکوس نمی‌توان کلروفرم را حذف نمود.

این دستگاه‌ها مقدار زیادی پساب تولید می‌کنند.

بیشتر دستگاه‌ها تا ۵۰ درصد از کل آب را به پساب تبدیل می‌کنند.

در برخی موارد این مقدار از ۵۰ درصد نیز بیشتر می‌شود.

رسوب گرفتگی می‌تواند مشکلاتی را برای ممبران ایجاد کند.

بنابراین اگر آب مورد نظر مشکل سختی داشته باشد، باید قبل از دستگاه اسمز معکوس، یک عدد سختی‌گیر نصب شود.

در غیر این صورت مواد معدنی می‌توانند به سرعت فیلتر غشایی را مسدود کنند.

در اغلب موارد قبل از دستگاه اسمز معکوس، فیلتر کربن فعال و یا فیلتر مکانیکی نصب می‌کنند تا کدورت آب از بین برود و مزه و بوی آب نیز بهبود پیدا کند. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت آب کمک کند و همچنین طول عمر مفید غشاهای اسمز معکوس را افزایش دهد. ضروری است که مطابق با دستورالعمل‌های توصیه شده توسط سازنده دستگاه تصفیه آب، ممبران‌های اسمز معکوس مرتباً عوض شوند. گاهی هم لازم است که دستگاه اسمز معکوس تمیز شود و تحت عملیات شستشوی سریع قرار گیرد.