آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی چیست ؟ دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست ؟


آنچه که در مورد انتخاب یک سیستم آب شیرین کن صنعتی مناسب جهت استفاده در مصارف کشاورزی ، دام و طیور ، پزشکی و … اولویت دارد کنترل آلودگی های احتمالی و همچنین افزایش کیفیت آب با کاهش میزان TDS موجود در آب می باشد.
استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی بدلیل هزینه زیاد سایر روشهای شیرین کردن آب همچون تقطیر با سرعت در حال افزایش است. قیمت آب شیرین کن اعم از آب شیرین کن صنعتی، آب شیرین کن کشاورزی، آب شیرین کن دریایی، آب شیرین کن پزشکی و …. طی ماه های اخیر بسیار افزایش یافته است. قیمت آب شیرین کن صنعتی تا حد بسیار زیادی وابسته به جنس قطعاتی است که در تولید آب شیرین کن صنعتی توسط تولید کننده آب شیرین کن مورد استفاده قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که بهترین گزینه ای که برای بهره گیری در این صنعت حساس توصیه شده است، استفاده ازدستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمز معکوس می باشد که با استفاده از این روش می توان مزه تلخی، شوری و در کل مجموع جامدات محلول در آب را کاهش داد و همچنین نسبت به نوع مصرف، میزان املاح را به حد استاندارد و مطلوبی تنظیم نمود تا در مصارف مختلف دام و طیور مانند مرغداریها ، گاوداریها و دامداریها، پرورش شتر مرغ و دامداری ، پزشکی ، کشاورزی و … با خیالی آسوده بهره برداری گردد.
استفاده از دستگاه های آب شیرین کن صنعتی  به روش اسمز معکوس یا آب شیرین کن صنعتی به دلیل تولید آبی مطلوب، بهداشتی و استاندارد مورد تایید بسیاری از متخصصین دام و طیور، پزشکان ، کشاورزان و سایر بهره برداران و استفاده کنندگان از دستگاه تصفیه آب در این حوزه قرار گرفته است.
از آنجا که آب شیرین کن صنعتی شرکت رزآب صنعت از نظر کارایی کاملا تفکیک شده هستند. کارشناسان و طراحان این شرکت با علم و تجربه بسیار بالا در این زمینه، با در نظر گرفتن تمامی جوانب احتیاطی و با استفاده از تجهیزاتی ایمن برای مصارف مختلف مسیر بهره گیری از این تکنولوژی را بسیار آسان نموده اند.
تمامی دستگاه های تصفیه آب صنعتی رزآب صنعت طوری طراحی شده اند که می توان چندین نوع آب را از نظر کیفیت برای انواع مصارف بدون هیچگونه تغییری استفاده نمود.
شرکت رزآب صنعت مفتخر است در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی (آب شیرین کن صنعتی ) برای تامین آب مورد نیاز موجودات زنده بالاترین دقت را از نظر انتخاب تجهیزات و نوع متریال به عمل آورده و در این زمینه نیاز مصرف کنندگان زیادی را در سراسر کشور تامین نموده است.
تعریف پدیده اسمز و اسمز وارونه :
اسمز (Osmosis) پدیده ای طبیعی و بسیار مهم در طبیعت است. این فرآیند زمانی رخ می دهد که یک محلول رقیق در مجاورت یک محلول غلیظ قرار می گیرد. مثال طبیعی آن جذب آب توسط ریشه گیاه و جذب آب از خون در بدن انسان می باشد. بعنوان مثال اگر دو محلول آب نمک که یکی غلیظ تر و دیگری رقیق تر را توسط یک غشاء نیمه تراوا از یکدیگر جدا کنید، نمک تمایل دارد که از غشاء عبور کرده و به سمت محلول رقیق حرکت کند و آب نیز تمایل دارد از قسمت رقیق به قسمت غلیظ نفوذ کند. غشاء نیمه تراوا یک صافی است که اجازه عبور آب از داخل منافذ خود را می دهد ولی مانع عبور املاح، مواد محلول، باکتری ها و مواد بیماری زا می گردد. غشاء نیمه تراوا مانند پنجره ای می ماند که اجازه عبور هوا را می دهد ولی اجازه عبور سایر مواد را به داخل نمی دهد .
دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس
همانطور که بیان شد دستگاه  آب شیرین کن صنعتی امروزه بدلیل شرایط خاص حاکم بر سراسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه تصفیه آب اعم از صنعتی ، کشاورزی ، بیمارستانی و …. دارای کاربردهای فراوانی است که اهم آن عبارتند از :
• تهیه آب صنعتی جهت مصرف در بویلرها (دیگ های بخار) ، کولینگ تاورها و کلیه سیستمها حراراتی و برودتی
• تهیه آب مقطر جهت مصارف دارویی و بیولوژیکی
• شیرین سازی آب های شور و سنگین آشامیدنی
• تهیه آب نرم و شیرین مورد مصرف در صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهها
• تامین آب مناسب جهت تولید محصولات متنوع درصنایع غذایی ، نوشیدنی ، آرایشی بهداشتی ، الکترونیک..
• تصفیه نهایی پساب های صنعتی
• تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف کشاورزی و گلخانه‌ای
• تامین و تولید آب مقطر مورد نیاز در دستگاه های دیالیز بیمارستان
میزان خروجی آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه آب صنعتی تولیدی شرکت رزآب صنعت و یا شرکتهای زیرمجموعه میتواند از حداقل ۱۰۰۰ لیتر الی ۵۰۰۰۰۰ لیتر در شبانه روز باشد.
در ادامه بدلیل اهمیت تصفیه آب در صنعت به بررسی اجمالی دستگاه تصفیه آب صنعتی می پردازیم .
تصفیه آب صنعتی برای کارخانجات و صنایع :
یک دستگاه آب شیرین صنعتی برای کارخانجات با توجه به نیاز آنها طراحی و تولید میگردد . بطور مثال دستگاه تصفیه آبی که برای تامین آب جبرانی برج خنک کننده در شرکت شیشه قزوین استفاده می گردد حدودا ۱۰۰ مترمکب در روز ظرفیت آب خروجی دارد. ظرفیت آب خروجی یکی از مهمترین پارامترها در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد .
برخی از اصلی ترین صنایعی که به دستگاه تصفیه آب نیاز دارند عبارتند از :
دستگاه تصفیه آب صنعتی فولاد ، دستگاه تصفیه آب پتروشیمی ، دستگاه تصفیه آب صنعتی سیمان ، دستگاه تصفیه آب صنعتی تزریق پلاستیک و ….

 قیمت آب شیرین کن

مزیت های استفاده ازدستگاه تصفیه آب صنعتی
– بصرفه و اقتصادی بودن سیستم اسمز معکوس نسبت به روش های دیگر
– کاهش مصرف انرژی نسبت به روش های تقطیری
– عدم عبور باکتری ، ویروس ها و مواد تب زا(Pyrogens) از ممبران های دستگاه تصفیه آب صنعتی
– امکان بازگرداندن پساب حاصله به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه تصفیه آب صنعتی
– دستگاه تصفیه آب صنعتی دارای استانداردهای بین المللی می باشد.
– امکان استفاده از دستگاه تصفیه آب در هر شرایط محیطی اعم از روی عرشه کشتی ها ، زون های صفر پالایشگاهی و …
امروزه در صنایعی که با آب کار میکنند خیلی مهم است که بتوانند آب سبک و بدون یون با TDS پایین را جایگزین آب های سخت نمایند . با توجه به اینکه میزان سختی آب بالا بر روی کیفیت تولید نیز تاثیر مستقیم دارد لذا استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی بصرفه ترین روش نسبت به روش های مشابه می تواند دسترسی به آب مقطر را برای صاحبان صنایع راحت تر نماید .
جهت استعلام قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی از شرکت رزآب صنعت می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و با برخورداری از مشاوره رایگان در این زمینه نسبت به طراحی دستگاه تصفیه آبی که بتواند هم به لحاظ هزینه هم به لحاظ ظرفیت پاسخگوی کار شما باشد اقدام نمائید .
در مقوله طراحی و تولید دستگاه تصفیه آب صنعتی باید مواردی را رعایت کرد . مهمترین پارامتر در این زمینه، بررسی کامل آنالیز آب قبل از ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد. یک سری آلایندگی ها در آنالیز آب ورودی در راندمان ممبران دستگاه تصفیه آب تاثیر منفی می گزارد که باید کامل مورد توجه قرار گیرد این موارد عبارتند از : مانند کدروت آب ، سیلیس ، آهن ، سولفات ، آلودگی میکروبی و…
شرکت رزآب صنعت بعنوان معتبرترین تولیدکننده دستگاه تصفیه آب صنعتی این افتخار را دارد که در زمینه طراحی و ساخت سیستم های تصفیه آب صنعتی و تصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی پروژه های موفقی را در سطح کشور انجام دهد و رضایت خریداران دستگاه تصفیه آب صنعتی را جلب نماید.
اینجا را هم بخوانید   TDS متر تابلویی چیست و چگونه کار می کند؟
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *