درباره آب آشامیدن و دستگاه تصفیه آب خانگی

درباره آب آشامیدن و دستگاه تصفیه آب خانگی

 

درباره آب آشامیدن و دستگاه تصفیه آب خانگی :« آب مایه حیات است و یک شرط اساسی برای ادامه بقای بشر تلقی می شود.» با وجود آنکه منابع تامین آب بسیار متنوع است و شامل آب بطری شده، آب لوله کشی شهری، آب جمع آوری شده از باران، آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب خانگی و یا آب چاه ها و چشمه ها می شود، تمامی این منابع آب سالم جهت شرب به حساب نمی آیند.

عوامل مختلفی بر تعیین سلامت آب تاثیر می گذارد و باید توجه کرد که چه استانداردی برای برای این منظور مصداق عمل قرار می گیرد. برای مثال: در ایالات متحده، وظیفه وضع استانداردهای آب آشامیدن و نحوه آزمایش آن مطابق با قانون آب شرب سالم برعهده آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) می باشد. این آژانس علاوه بر وظایف فوق، اطلاعات مفیدی در زمینه آگاهی بخشی از سطح آلودگی های قابل قبول در آب آشامیدن جهت رفع نگرانی های مصرف کنندگان از سلامت آب شرب منتشر می سازد.

 

درباره آب آشامیدن و دستگاه تصفیه آب خانگی

 

در کشور ما نیز در اکثر استان ها استانداردهای جامعی برای تامین آب لوله کشی شهری وجود داشته و رعایت می شود. اگر شما از کیفیت آب خود اطمینان ندارید کافی است از اداره آب و فاضلاب منطقه خود اطلاعات مربوط به کیفیت آب اندازه گیری شده آن منطقه را درخواست کنید تا از آنالیز دقیق آب در مبدا توزیع آن منطقه اطلاع حاصل نمایید. در صورتی که به کیفیت آب دریافتی در خانه خود شک دارید نیز می توانید نمونه آب منزل خود را به یکی از آزمایشگاه های معتبر آب برده تا از تمامی موارد موجود و محلول در آن و سلامت آب آشامیدن خود آگاه شوید .

اینجا را هم بخوانید   کاربردهای کربن فعال

با وجود رعایت این استانداردها در تامین آب شرب منازل، بسیاری از مردم از مزه آب خود رضایت ندارند یا نیاز به تامین آب با کیفیت بالاتر از حداقل  های در نظر گرفته شده در استانداردهای موجود دارند. برای رفع این موضوع راهکارهای ساده ای وجود دارد. یک راه شاید خرید آب بطری شده باشد، اما این آب نیز به ذائقه خیلی خوش نمی آید و شاید کیفیت تبلیغ شده برای آنها نیز غیر واقعی باشد. برای این منظور استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی شاید راهگشا باشد.

درباره آب آشامیدن و دستگاه تصفیه آب خانگی

افرادی که آب خود را خارج از شبکه توزیع آب تامین می کنند (مثلا در مناطق روستایی با استفاده از آب چاه و رودخانه)، جهت رسیدن به کیفیت مطلوب آب باید خود اقدام به تصفیه آب و آلودگی زدایی از منبع تامین آب تامین نمایند. روش های مختلفی نیز برای تصفیه آب از منابع طبیعی وجود دارد. برای این افراد نیز به کارگیری دستگاه تصفیه آب خانگی توصیه می شود.

چگونه در هنگام وقوع بلایای طبیعی آب لوله کشی خود را سالم سازید؟

اگر شما از آب لوله کشی شهری استفاده می کنید، ممکن است زمانی فرا رسد که مراکز توزیع آب به درستی عمل نکنند و آلودگی هایی به آب شهری نفوذ کند. و یا اینکه در پی وقوع حادثه طبیعی مانند سیل و زلزله آب لوله کشی فاقد استانداردهای لازم برای تضمین سلامت آب باشد. در اینصورت باید با استفاده از روش هایی مانند دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام به تصفیه آب حاصل از لوله کشی نمایید.

درباره آب آشامیدن و دستگاه تصفیه آب خانگی

یک روش موقت برای رفع این مشکل می تواند جوشاندن آب باشد. برای این منظور جهت رفع آلودگی ها و تصفیه آب بایستی آب را قبل از استفاده چند دقیقه بجوشانید تا آلودگی های میکروبی موجود در آن از بین برود. این کار را باید تا زمانی ادامه دهید تا مسئولان مربوطه بتوانند سلامت آب توزیع شده را مجددا به حد مطلوبی برسانند. حتی در صورت محدودیت های موجود لازم است حداقل یک دقیقه آب قبل از استفاده جوشانده شود تا برای آب آشامیدن سالم به حساب آید. برای اطلاعات بیشتر سعی کنید به دستور العمل های صادره در هنگام وقوع این حوادث توجه کنید و با پیگیری اخبار از هنگام وصل مجدد آب قابل شرب مطلع شوید.

اینجا را هم بخوانید   تولید آب شیرین با اسمز معکوس

برای آنکه برای مواجهه یا بلایای طبیعی آمادگی داشته باشید، بهتر است از پیش اقدام به جمع آوری مایحتاج اضطراری شامل دارو، پتو، چراغ قوه و آب بطری شده نمایید. در این مواقع همچنین می توان از تجهیزات اضطراری تصفیه آب مانند کیسه تصفیه آب جهت پاکسازی آلودگی های آب تامین شده از منابع سطحی استفاده نمود. وجود دستگاه تصفیه آب خانگی در مواقع اضطراری نیز می تواند در تامین آب سالم به کار آید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *