فواید یا مضرات آب قلیایی

فواید یا مضرات آب قلیایی

 

نتایج تحقیقات انجام شده در سال ۱۹۳۱ توسط محقیقن ژاپنی پیرامون فواید یا مضرات آب قلیایی یا آلکالین و اثرات آن بر سلامتی حاکی از خواص بسیار شگفت انگیز آن بر سلامتی است. شایان ذکر است تحقیقات بسیار علمی‌تری در سال ۱۹۹۳ توسط محققان ژاپنی انجام شد که نتایج نشان دهنده اثرات معجزه آسای این آب بود. امروزه کشورهای ژاپن و کره جنوبی سالم‌ترین و بالاترین طول عمر افراد در جهان را دارا هستند. بسیاری از محققان یکی از عوامل آن را استفاده گسترده و البته کنترل شده از آب قلیایی می‌دانند.

مواد اسیدی و بازی در طبیعت

مواد در طبیعت یا اسیدی هستند یا باز و یا خنثی که مقدار آنرا با PH نشان می‌دهند.

میزان PH خون و بدن نقش مهمی در سلامتی افراد و بروز بیماری‌ها داشته که حتما باید به آنها توجه کافی نمود. طبق تحقیقات پزشکی افرادی که بدن و خون خود را با تغذیه مناسب همواره در ناحیه قلیایی نگه می‌دارند از سلامتی بسیار بیشتری برخوردارند. بر همین اساس توصیه می‌کنند هر فرد حداکثر ۴۰ درصد از غذای روزانه خود را ازغذاهای اسیدی انتخاب کند. زیرا مشخص شده احتمال بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان‌ها و بیماری MS  و پارکینسون و … در بدن‌های اسیدی بسیار بیشتر است. البته بدن همواره سعی می‌کند. خود را در حالت تعادلی نگه دارد و از ظرفیت‌های فراوان برخوردار است اما این ظرفیت محدود بوده و تغییرات زیاد منجر به مرگ خواهد شد.

غذاها و مواد پسماند اسیدی در بدن توسط ادرار یا تعرق دفع می‌شوند. اما این کافی نیست و بدن با رسوب دادن یا استفاده از عناصر حیاتی قلیایی موجود اقدام به خنثی کردن اسیدهای مضر می‌کند( برای مثال از کلسیم استخوان برداشت می‌کند که در دراز مدت باعث پوکی استخوان می‌شود ). بنابراین با استفاده از غذاهای قلیایی به بدن در خنثی کردن مواد اسیدی یاری رسانید . بدین صورت بدن مواد مورد نیاز را راحت‌تر در اختیار دارد و از منابع حیاتی همچون کلسیم استخوان برداشت نمی‌کند که فواید بسیاری برای بدن خواهد داشت.

اینجا را هم بخوانید   فاضلاب

عوارض اسیدی بودن بدن در بلند مدت

برخی از عوارض ناشی از اسیدی بودن بدن در بلند مدت عبارتند از :

۱- مرگ سلول‌ها و پیری زودرس به علت بالا بودن نرخ اکسیداسیون

۲-آسیب به سیستم قلبی عروقی و افزایش تصلب شرایین

۳- افزایش وزن و دیابت

۴-ایجاد سنگ کلیه و بروز نارسایی‌های کلیوی و مثانه‌ای

۵-کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن

۶-افزایش آسیب‌های رادیکال‌های آزاد خون

۷-بروز پوکی استخوان

۸- درد مفاصل و آرتروز و درد عضلات و تجمع اسید لاکتیک

۹-خستگی مزمن، سردرد، سرگیجه، ترش کردن

۱۰-افزایش ترشحات مخاطی

۱۱-افزایش تنش و استرس

۱۲-خشکی پوست و مو، و ناخن‌های شکننده

۱۳-افزایش احتمال بروز سرطان

۱۴-کاهش توانایی بدن در جذب مواد معدنی و مواد مغذی.

آب قلیایی سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، روی، نیکل می‌باشند که از املاح مفید و موثر در طول عمر می‌باشند. این آب‌ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالا بوده که باعث خنثی‌سازی رادیکال‎های آزاد در بدن شده و از بسیاری بیماری‎ها و سرطان‎ها جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از آب قلیایی برای بیماران دیابتی مفید است. در تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی مشخص شد که باعث طول عمر بیشتر (احتمالا به‌خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی) می‌شود.

مضرات

آب قلیایی یا اب آلکالین ضرر خاصی برای بدن ندارد. به شرط آن که کنترل شده و در زمان مناسب مصرف شود.

از جمله فواید یا مضرات آب قلیایی یا آلکالین اگر در زمان نامناسب و در میان وعده‌های غذایی مصرف شود باعث تضعیف اسید معده می‌شود. این مسئله در دراز مدت و به خصوص در افراد بالای ۶۰ سال می‌تواند باعث رفلکس معده و یا مشکلات گوارشی شود. به همین دلیل توصیه می شود یک ساعت قبل از وعده غذایی و دو ساعت بعد از آن مصرف نشود. همچنین این آب می‌تواند با بعضی داروها تداخل داشته باشد ( تعداد کمی از داروهای خاص ). این آب با هوا و مواد پلاستیکی واکنش می‌دهد لذا باید در ظروف شیشه‌ای در بسته نگه‌داری شود و نباید در معرض هوا به مدت طولانی قرار گیرد ( مثلا نباید برای آب اکواریوم استفاده شود ) .

اینجا را هم بخوانید   گاز کلر

ویژگی‌های بهترین آب‌ها در طبیعت

بهترین آب‌ها در طبیعت برای نوشیدن آبی است که دارای ۴ خاصیت باشد .

اول اینکه قلیایی باشد که نقش مهمی در سلامتی و بالانس اسیدی بدن دارد .

دوم اینکه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی باشد تا عوامل بیماری‌زا (رادیکال‌های آزاد ) را در بدن خنثی نماید .

سوم اینکه از حجم اکسیژن بالایی برای شادابی بخشیدن برخوردار باشد .

چهارم اینکه دارای شکل مولکولی ۶ وجهی برای نفوذ بهتر به بافت‌ها و سلول‌ها باشد .

تعداد کمی چشمه در جهان موجود هستند که آب آنها دارای این ۴ خاصیت بوده و محققان دریافته اند افرادی که از آب این چشمه‌ها استفاده می‌کنند دارای طول عمر بیشتر بوده و از سلامتی بالاتری برخوردارند . با گسترش شهرنشینی و کم شدن شدید کیفیت آب، تنها در تعداد انگشت شماری از مناطق جهان می‌توان این نوع آب‌ها را به طور طبیعی یافت .

بنابراین با توجه به خواص بسیار مثبت آب قلیایی توصیه می‌کنیم. نکته مهم این است که از این آب‌ها به صورت کنترل شده و در زمان‌های مناسب استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *