اهمیت مصرف آب تصفیه شده در انسان و طیور

اهمیت مصرف آب تصفیه شده در انسان و طیور

همگی شنیده ایم که آب یکی از ارکان حیاتی برای بدن انسان می باشد و مصرف کافی آب و مایعات در طی روز اهمیت بسیاری دارد و بدون نوشیدن آب ادامه حیات امکان پذیر نمی باشد.

اما آیا واقعا می دانید که چه میزان آب و مایعات باید مصرف نمایید؟

و آیا به قدر کافی آب دریافت می نمایید؟

در این مقاله در مورد اهمیت آب و مقدار آب و مایعات مورد نیاز روزانه توضیح داده شده است.

اهمیت آب در بدن:(اهمیت مصرف آب تصفیه شده در انسان و طیور)

آب برای حفظ سلامت مطلوب بدن ضروری است ولی میزان نیاز بین افراد مختلف، متفاوت می باشد.

مطالعات توصیه های متفاوتی را در طی سالیان متوالی ارائه نموده اند.

در حقیقت نیاز به آب در بدنتان به عوامل بسیاری بستگی دارد.

از جمله‌ی این عوامل وضعیت سلامت کلی‌تان، میزان فعالیت بدنی شما و اینکه کجا زندگی می‌کنید.

لذا هیچ فرمول واحدی برای همه افراد صدق نمی کند و کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان نیاز بدنتان به مایعات کمکتان خواهد کرد که تخمین بزنید چه میزان مایعات را باید هر روز بنوشید.

عملکرد آب در بدن:(اهمیت مصرف آب تصفیه شده در انسان و طیور)

آب عنصر شیمیایی اصلی بدن شما می باشد.

به طور متوسط ۶۰% از وزن بدنتان از آب تشکیل شده است.

خیلی از فعالیتهای طبیعی و عملکردی از بدنتان به آب وابسته است، برای مثال مواردی نظیر: دفع سموم از ارگان ها، حمل مواد مغذی به سلول ها و ایجاد محیط مرطوب برای بافتهای گوش و حلق و گلو همگی از وظایف آب می باشند.

کمبود آب می تواند منجر به دهیدراته شدن و کم آبی بدن گردد.

دهیدراته حالتی است که وقتی اتفاق می افتد که بدنتان آب مکفی برای اجرای عملکرد های طبیعی را نداشته باشد.

اگرچه مراحل نهایی کمبود آب بدن بویژه در کودکان می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر و یا حتی مرگ گردد ولی کمبود آب ویا دهیدراته شدن ملایم نیز می تواند انرژی بدنتان را تحلیل برده و شما را خسته نماید.

این موضوع بویژه در فصول گرم سال بیشتر مشاهده می گردد.

حال  چه میزان آب و مایعات را می بایست در طی روز مصرف نمایید؟

این سئوال، سئوال ساده ای است اما پاسخ آسانی برای آن وجود ندارد.

الگوهای زیر می تواند کمک نماید تا از نوشیدن مایعات کافی در طی روز اطمینان حاصل کنید.

روزانه به مصرف چه میزان آب نیاز دارید؟  (اهمیت مصرف آب تصفیه شده در انسان و طیور)

شما همه روزه در طی تنفس، تعریق و ادرار و اجابت مزاج، آب بدنتان را از دست می دهید.

برای عملکرد مطلوب بدنتان می بایست ذخایر آبی بدنتان را با مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی مایعات، تجدید و بازسازی نمایید. مطالعات بسیاری تلاش کرده اند که نیازهای تقریبی بدن به آب را به طور متوسط برای بزرگسال سالمی که در یک آب و هوای معتدل زندگی می کند، تخمین بزند. در ذیل به بعضی از این نظریات اشاره می شود:

_ مصرف روزانه ۸ لیوان آب که هر لیوان حاوی ۲۴۰ سی سی آب باشد:  یک نظریه دیگر در مورد دریافت آب قانون ۸x8 (نوشیدن ۸ لیوان آب / هر لیوان آب حاوی ۸ اونس یا ۲۴۰ سی سی آب است) که در کل معادل با مصرف ۱٫۹ لیتر آب و مایعات در طی روز می باشد. این قانون را همچنین می توان به این صورت تعبیر کرد که منظور فقط نوشیدن آب نیست و تمام مایعات مصرفی در طی یک روز کامل را در بر می گیرد. اگرچه این نظریه با شواهد علمی تایید نشده است اما خیلی از متخصصین از این قانون اساسی به عنوان یک الگوبرای تخمین آب و مایعات مصرف شده در طی روز استفاده می نمایند.

توصیه های رژیم غذایی:

مراکز معتبر رژیم درمانی چنین توصیه می نمایند که مردان در کل نزدیک به ۳ لیتر (در حدود ۱۳ فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه و زنان در حدود ۲٫۲ لیتر( حدود ۹ فنجان) مایعات را از کل آشامیدنی های روزانه شان دریافت نمایند. از این میزان مصرف ۶ تا ۷ لیوان آب ضروری می باشد.

جدا از فرضیه هایی که در بالا ذکر شد اگر مایعات کافی در طی روز می نوشید به طوری که به ندرت احساس تشنگی می کنید و روزانه حدود ۱٫۵ لیتر (۶٫۳ فنجان) و یا بیشتر ادرار بی رنگ یا زرد خیلی کم رنگ از شما دفع می شود پس می توان حدس زد که دریافت مایعات شما کافی می باشد.

مصرف آب در رژیم لاغری:(اهمیت مصرف آب تصفیه شده در انسان و طیور)

معمولا متخصصین تغذیه برای کاهش وزن نیز توصیه می کنند که ۷-۸ لیوان آب را بنوشید.

اگرچه شواهد علمی کمی برای آن وجود دارد ولی مصرف کافی آب بویژه در تنظیم سوخت و ساز بدن و نیز در تنظیم اشتها می‌تواند مفید باشد، چرا که خیلی از افراد چاق در تشخیص حس تشنگی و گرسنگی دچار اشتباه هستند و مصرف منظم آب در جلوگیری از پراشتهایی می تواند موثر واقع شود.

اما مصرف بی رویه آب و یا جایگزین کردن آن به جای وعده های غذایی تحت نام آب درمانی کاملا غیر منطقی است.

آب درمانی بدون نظارت پزشک و در طولانی مدت می‌تواند عوارض فراوان گوارشی و کلیوی ایجاد نماید.

علاوه بر  این کاهش وزن با استفاده از این رژیم نامتعادل مداوم نخواهد بود.

علت این مسئله آن است که شما نمی‌توانید برای مدت طولانی این رژیم را داشته باشید.

مقاله مربوطه درباره مصرف آب و نیاز بدن انسان به آب است.

این نیاز فقط در انسان خلاصه نمیشود. در طیور و حیوانات هم به همین شکل است. در

برخی از طیور مانند مرغ‌ها نیاز به آب تصفیه شده بیشتر مشاهده می‌شود.

پیشنهاد ما به شما استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی است که آب تصفیه شده مناسبی به شما می‌دهد .

شرکت رزآب صنعت با چندین سال سابقه کاری در تولید دستگاه های تصفیه آب صنعتی و کشاورزی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد.