دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی

آب شیرین کن صنعتی( تصفیه آب صنعتی )

دستگاه تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی  به دستگاه تصفیه آبی اطلاق می‌گردد که برای مصارف مختلف استفاده شده و بر اساس نیاز، در ظرفیت‌ها و آنالیزهای مختلف تولید می‌گردد. به‌طور کلی ظرفیت حجم تصفیه در انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی بالاست. در اینجا سعی شده تا حد امکان دستگاه تصفیه آب صنعتی را بصورت ساده توضیح بدهیم. البته در نظر داشته باشید که به تعداد پروژه‌هایی که تصفیه آب صنعتی لازم دارند می‌توان انواع طراحی‌ها را داشت؛ اما روش‌های تصفیه آبی که در سیستم‌های صنعتی استفاده می‌شود کاملاً مشخص است و فقط طراحی تصفیه آب صنعتی، جنس قطعات، فیلترها ، ممبران‌ها ، رزین‌ها و … متفاوت می‌باشد. به طور مثال طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی که برای تصفیه آب فاضلاب استفاده می‌گردد‌ با یک دستگاه آب شیرین کن کاملاً متفاوت است.

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه آب تصفیه کن از نوع نیمه صنعتی به دستگاه هایی گفته می‌شود که نه از نوع خانگی بوده و نه از نوع صنعتی. این مدل از دستگاه تصفیه آب عموما از ۲۰۰ گالن تا ۶۰۰ گالن ( ظرفیت تصفیه در شبانه روز ) طراحی می‌شوند که معمول‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها دستگاه ۴۰۰ گالنی می‌باشد.

تصفیه آب نیمه صنعتی

در نظر داشته باشید دستگاه‌های نیمه صنعتی در ظرفیت های مشابه ، از نظر کیفیت و ساختار ، انواع متعددی داره:

بعنوان مثال ممکن است یک دستگاه نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن است که ۴ عدد ممبران ۱۰۰ گالن داشته باشد و در دستگاهی دیگر یک عدد ممبران ۴۰۰ گالنی نصب شده باشد! در یک دستگاه ۴۰۰ گالن از پیش تصفیه‌های ۲۰ اینچی استفاده شده و در نوع دیگر ممکن است از فیلترهای پیش‌تصفیه ۱۰ اینچی استفاده شده باشد! و بسیاری اختلافات دیگر مانند نوع شیر برقی استفاده شده ، سوییچ‌ها ، برند ممبران‌ها ، وجود سیستم کنترل یا عدم وجودش و …

عنایت داشته باشید : تمامی موارد ذکر شده می‌تواند باعث اختلاف قیمت دستگاه‌ها گردد.

موارد استفاده از تصفیه آب نیمه صنعتی در رستوران‌ها، مدارس، اداره‌ها، کارخانجات، کارگاه‌ها ، دانشگاه‌ها و … می‌باشد. ساختار کلی دستگاه نیمه صنعتی بیشتر مشابه دستگاه‌های خانگی است تا دستگاه صنعتی.

عمده‌ترین کاربرد آب شیرین کنهای صنعتی

عمده‌ترین کاربرد آب شیرین کن‌های صنعتی عبارتند از:

  1. دستگاه تصفیه آب صنعتی به منظور تهیه و تولید آب شرب از آب های شور ( مصارف شرب ).
  2. دستگاه تصفیه آب صنعتی در تهیه و تولید آب مورد نیاز جهت رشد سریع دام و طیور .
  3. دستگاه تصفیه آب صنعتی در تامین و تولید آب مناسب جهت مصارف کشاورزی , گلخانه‌ای.
  4. دستگاه تصفیه آب صنعتی دوبل جهت تامین و تولید آب فرآیندی کارخانه‌های داروسازی و لوازم آرایشی.
  5. تامین و تولید آب فرآیندی کارخانه‌های پتروشیمی ، فولاد ، نساجی ، کاغذ سازی ، رنگ‌سازی و … .
  6. دستگاه تصفیه آب صنعتی در تولید آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی.
  7. دستگاه تصفیه آب صنعتی به منظور تامین و تولید آب دیگ‌های بخار ، سیستم‌های برودتی و مبدل‌های حرارتی.
  8. دستگاه تصفیه آب صنعتی در تامین و تولید آب دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌ها.
انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت‌های متفاوت

برخی از انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت‌های متفاوت عبارتند از :

دستگاه تصفیه آب صنعتی ۱۵۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب صنعتی ۴۵۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب صنعتی ۶۰۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب صنعتی ۱۵۰۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب صنعتی ۳۶۰۰۰ گالن

انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با ظرفیت‌های متفاوت

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۳۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۲۰۰ گالن

کاربردهای دستگاه های تصفیه آب صنعتی:

الف) دستگاه تصفیه آب صنعتی برای کشاورزی

ب) تصفیه آب صنعتی در پرورش ماهی

ج) تصفیه آب صنعتی در کارخانجات و کارگاه‌ها

د) دستگاه آب مقطر ساز صنعتی

ه) تصفیه آب صنعتی برای تولید آب های بطری شده (اصطلاحاً آب معدنی)

و) تصفیه آب صنعتی برای رستوران ها و ادارات و …

الف) دستگاه تصفیه آب صنعتی برای کشاورزی

تصفیه آب کاربردهای بسیار متفاوتی دارد.

یکی از آنها استفاده برای مصارف کشاورزی است.

با توجه به پیشرفت علم و کمبود منابع آبی، کشاورزی تبدیل به صنعتی شده که هر چقدر از علم روز استفاده شود، میزان بهره‌برداری هم افزایش می‌یابد. .

سیستم آبیاری قطره‌ای چند سالی است که وارد حوزه‌ی کشاورزی کشورمان شده و تمامی کشاورزانی که از این سیستم در مزارع و گلخانه‌هایشان استفاده نموده‌اند به مراتب موفق‌تر از رقبای خود در همان زمینه شده‌اند.

تصفیه آب صنعتی کشاورزی

بعضی اوقات بسیاری از کشاورزان سنتی به علت عدم توان رقابت با کشاورزی نوین به مشکلات بزرگی برخورد کرده‌اند. همین ماجرا اکنون به علت افت کیفیت آب به دلیل کمبود آن، در بین کشاورزان رخ داده است . برخی کشاورزان که همیشه سعی در استفاده از علم روز داشته‌اند اکنون با مقداری هزینه و استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب توانسته‌اند با مشکل افت کیفیت آب مقابله کنند. افزایش میزان املاح اعم از نمک ، آهک و …  در آب به دلیل کاهش آب و تبخیر آن امری کاملاً طبیعی محسوب می‌شود.

اینجا را هم بخوانید   غشا نیمه تراوا اسمز معکوس
نکته ی مهم:

میزان TDS آب از اهمیت بسیار بالایی در انتخاب و طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی داشته و دارد؛ در برخی از موارد میزان سختی آب به حدی بالاست که با روش RO  ساده امکان تصفیه آن وجود ندارد و باید از سیستم RO آب دریا استفاده کرد.

در نتیجه با استفاده از دستگاه آب شیرین کن یا تصفیه آب صنعتی می‌توان با این مشکل مقابله کرد .کسانی که در حوزه ی کشاورزی به صورت آکادمیک و علمی فعالیت می‌کنند توانسته‌اند در محیط‌هایی که قیمت زمین ارزان است و در حقیقت کسی توانایی کشاورزی در آن مناطق را ندارد با استفاده از تنظیم و بهبود خاک منطقه با روش‌های موجود و استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی و سیستم آب‌رسانی مناسب، محصولات مورد نظر خود را تولید کنند . کسانی که در حوزه‎ی کشاورزی فعالیت می‌کنند و تمایل دارند برای بقای کارشان از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده کنند. ایشان باید بر اساس مشاوره تصمیم بگیرند که بر اساس آنالیز و میزان حجم آب مورد نیاز در شبانه روز بهترین دستگاه تصفیه آب صنعتی با کمترین هزینه‌ی ممکن را تهیه نمایند.

ب) تصفیه آب صنعتی در پرورش ماهی

یکی دیگر از حوزه‌های نیازمند دستگاه تصفیه آب صنعتی حوزه پرورش ماهی است.

در برخی از نقاط کشور به خصوص د ر روستاها که آب مصرفی و کشاورزیشان از یک یا چند چشمه تامین می‌شود، شورای ده یا شهر مجوز احداث استخرهای پرورش ماهی در نقطه‌ی اولیه‌ی چشمه مورد نظر رو صادر می‌نماید تا هم استفاده بهینه از آب شود( بحث تولید و اشتغال زایی و غیره ) و هم آب مذکور با فضولات ماهی‌ها غنی گشته  و تا حدودی کود شالیزارها و یا زمین‌های کشاورزی را تامین نماید؛ به این صورت که آب از چشمه وارد استخرها شده و و از آنجا نیز به داخل شاهرگ‌های آبی ده وارد می‌شود. این موضوع فقط در مواردی قابل اجراست که همین مشخصات وجود داشته باشد . اما در اکثر مواقع اینطور نیست و میزان آب مثل چشمه زیاد و روان نیست و هم کیفیت آب به خوبی آب چشمه نیست!

در این صورت از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با شرایط مورد نظر تهیه و استفاده می‌شود.

تصفیه آب صنعتی برای پرورش ماهی

به طور مثال آب چاهی که برای پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد با توجه به نوع ماهی پرورشی ، نیاز به تغییراتی در کیفیت و آنالیز آب دارد. در این حالت اولا طبق آنالیز مورد نظر دستگاه تصفیه آب صنعتی برای چاه تهیه و طراحی میشود تا بهترین و مناسب‌ترین آب را برای آن نوع ماهی داخل استخر بفرستد.

نکته‌ی بعدی که حائز اهمیت است تصفیه آب داخل خود استخر است. اگر آب به مقداری کافی باشد در این حالت معمولا یک زمین کشاورزی در کنار پرورش ماهی تنظیم می‌کنند تا آب خروجی به زمین کشاورزی برود. اما اگر میزان آب به قدری نباشد که به اصطلاح از یک طرف آب بیاد و از طرف دیگه خارج شود؛ نیاز به تعبیه‌ی یک دستگاه تصفیه آب صنعتی برای خود آب استخر می‌باشد. این موضوع ظرافت‌های خاصی دارد که اگر تمایل به خرید تصفیه آب صنعتی برای پرورش ماهی مورد نظر خود را دارید باید اقدام به مشاوره کنید. این کار باعث کاهش هزینه‌ها و نیز سبب میشود تا بهترین استفاده را با حداقل هزینه ممکن ببرید.

ج) تصفیه آب صنعتی در کارخانجات و کارگاه‌ها

در برخی از کارخانجات و کارگاه‌ها ، بسته به نوع تجهیزات و ماشین آلات نیاز به دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی دارند که در این حوزه تنوع بسیار زیاد است. بعضی ماشین آلات و تجهیزات نیاز به آب مقطر دارند تا بتوانند کار کنند. برای این نوع دستگاه‌ها، اگه میزان مصرف خیلی پایین باشه، از بطری‌های آب مقطر استفاده می‌کنند اما اگر مصرف به صورت مداوم و یا حجم بیشتری از آب مقطر باشد از دستگاه تصفیه آب صنعتی آن هم از نوع آب مقطرساز استفاده می‌شود .

بعضی تجهیزات از آب مقطرساز به عنوان خنک‌کننده استفاده می‌کنند. برخی هم برای تولید محصول و یا برخی از محصول. شاید برخی تصور کنند که از آب لوله معمولی هم می‌توان به عنوان خنک‌کننده استفاده کرد. اما جواب این است که بعضی دستگاه‌ها بسیار حساس هستند و در طول مدت کار اگر با آب معمولی و یا لوله‌کشی یا آب چاه به عنوان خنک کننده استفاده شود باعث بوجود آمدن جرم در لوله‌ها و اتصالات دستگاه شود. این مسئله نه تنها ممکن است به علت گرفتی و یا خرابی دستگاه یک مدت طولانی خط تولید را متوقف کند بلکه میتواند هزنیه‌های بسیار گزافی هم برای تولید کننده بوجود بیاورد.

اینجا را هم بخوانید   تأثیر آب آلوده بر کشاورزی
د) دستگاه آب مقطر ساز صنعتی

در برخی از صنایع از آب مقطر به عنوان بخشی از مواد اولیه تولید یک محصول استفاده میشود.

این موضوع را در بسیاری از تولیدی‌هایی که از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند می‌توان مشاهده نمود.

برخی از دستگاه‌ها نیز باید از آب با آنالیز خاص استفاده کنند. مثلا آب باید اسیدی باشد تا کمترین ضرر به دستگاه وارد شود و یا برعکس؛ حتی بعضی اوقات نیاز است که نوع محلول خاصی در آب با میزان خاصی وجود داشته باشد و بسیاری از موارد مشابه دیگر که تمامی این‌ها با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی ممکن و قابل طراحی است.

ه) تصفیه آب صنعتی برای تولید آب‌های بطری شده (اصطلاحا آب معدنی)

تصور بسیاری از افراد درباره آب معدنی این است که مارک‌ها و برندهای مختلف موجود در بازار هر کدام چشمه‌ای را یافته و با لوله‌کشی و تجهیزات پرکردن و پلمپ بطری‌ها آنها را بسته‌بندی نموده و به فروش می‌رسانند؛ حال آن که این تصور صحیح نیست.

اولا فقط بعضی از برندهای آب معدنی هستند که واقعا از چشمه پر میشوند که با توجه به کمبود آب و افت کیفیتش که همه‌گیر هم شده است نیاز به دستگاه تصفیه آب صنعتی جهت تعدیل املاح آب دارند که با یک سیستم بسته‌بندی آب وارد بطری‌ها شده و بفروش برسد.

نکته مهم آن است که به طور کل استفاده از آب معدنی به خاطر بطری آن مضره بوده و هر چقدر استفاده از کاهش یابد بهتر است. در بسیاری از مواقع بهترین گزینه برای آب آشامیدنی انتخاب همین آب‌های بطری شده است.

دستگاه تصفیه آب صنعتی را در ظرفیت‌های متفاوتی می‌توان طراحی کرد و این‌که از چه ظرفیتی به بالا صرف اقتصادی دارد نیاز به تماس شما و ارائه مشاوره همکاران ما دارد . اما معمولا دستگاه تصفیه آب صنعتی که برای تولید آب‌های بطری شده طراحی میشود؛ فقط برای آب آشامیدنی نیست؛ یعنی صرف اقتصادی هم به تنهایی ندارد. این دستگاه‌ها به غیر از تولید و تصفیه آب آشامیدنی با آنالیز و PHمورد نظر، امکان خروجی‌های دیگری هم دارد. یکی از آنها تولید شیشه شوی اتومبیل است. به خاطر اینکه شیشه شوی اتومبیل باید سختی آب پایینی داشته باشه تا لوله‌ها و اتصالات و چشمی آبپاش خودرو را جرم نگیرد از این نوع دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می‌شود. یکی دیگر از خروجی‌هایی که میتواند داشته باشد تولید آب رادیاتور اتومبیل است.

و) تصفیه آب صنعتی برای رستوران ها و ادارات و

یکی از کاربردهای دستگاه تصفیه اب صنعتی تولید و تصفیه آب جهت آشامیدن و مصرف خوراکی است .

انتخاب دستگاه برای آشامیدن نیاز به اطلاع از میزان ظرفیت تصفیه در شبانه روز دارد تا بهترین انتخاب انجام شود.

در برخی موارد نیاز به بررسی باکتریایی آب وجود دارد.

مواردی بوده است که با استفاده از آب چاه و مشکل باکتریایی آن ، تنها به خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی ساده اکتفا کرده و همان مسبب بیماری گوارشی و اسهال برای مصرف کنندگان از آن آب شده است. در این مواقع حتماً باید از روش‌های گندزدایی آب استفاده شود.

شاید در برخی موارد استفاده از یک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کافی باشد.

گاهی می‌توان به جای استفاده از دستگاه تصفیه آب نیمه‌صنعتی از دستگاه تصفیه آب خانگی به نتیجه دلخواه دست یافت.

اما در برخی موارد حتما نیاز به دستگاه تصفیه آب صنعتی وجود دارد.

در رستوران‌ها نیز به همین صورت لازم است برای تعبیه‌ی تصفیه آب از مشاوره متخصص در این زمینه استفاده گردد.

بسیاری از رستوران‌هایی که با مشاوره اقدام به خرید تصفیه آب صنعتی و یا نیمه صنعتی بسته به میزان مصرف و نوع کیفیت آب مورد نیاز کرده‌اند از نتیجه به دست آمده رضایت کامل دارند. و نیز در تعمیر و نگهداری هزینه کمتری را متقبل می‌شوند.

نکته بسیار مهم آن است که برای همیشه آبی گوارا را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

طراحی، ساخت، نصب و نگهداری دستگاه‌های آب شیرین کن در ظرفیت‌های مختلف برای نقاط مختلف کشور توسط کارشناسان شرکت رز آب صنعت انجام می‌پذیرد. کارشناسان این شرکت با توجه به نیاز مطرح شده توسط مشتری و ویژگی‌های آب خام بهترین راه حل با کمترین هزینه را به مصرف کنندگان محترم ارائه می‌نمایند.
جهت مشاوره رایگان در زمینه‌ی دستگاه‌های تصفیه آب با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۵۳۶۶۵۶۷۷۴ * ۰۹۱۲۲۵۳۳۶۶۷