دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه تصفیه اسمز معکوس آب

امروزه کمبود منابع برای تامین آب شیرین و آلودگیهای زیست محیطی منجر به تولید آب با حداکثر استانداردهای سلامتی از طریق تکنولوژی روز شده است. فرآیندهای مختلفی برای تصفیه آب وجود دارد که دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس ) Reverse osmosis ( یکی از بهترین روشهای تولید آب تصفیه شده
می باشد.

 

دستگاه تصفیه اسمز معکوس آب

کاربردهای دستگاه تصفیه اسمز معکوس:

۱ – بهبود کیفیت آب: با عملکرد مفید روزنه های موجود در دستگاه ) RO ( که قطر کمتر از یک نانومتر دارند ذرات آب که شامل نمکهای محلول، کلوییدها، میکروارگانیسمها و سایر مواد آلی دیگر را حذف و آب تصفیه شده تولید میگردد.
۲ – حذف سختی آب: یکی از پارامترهای مهم برای تعیین سلامت آب، شوری آب میباشد. آب شور مانند آب دریا و یا آب لب شور که در استخر، دریاچه ها، نهرها و حتی در سفرههای آب زیززمینی وجود دارد با دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس سختی این آبهای دشور به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
۳ – حذف مواد آلی: مواد آلی شامل کربنهای غیر فرار نامحلول، کربن آلی یا ترکیبات مولکولی کوچک که به مقدار کم در آب وجود دارد ولی مقدار کم این ذرات آلی سلامتی انسانها را در معرض خطر قرار می دهد که فرآیند اسمز معکوس این مواد آلی را از آب حذف می کند.
۴ – حذف میکروارگانیسم ها: میکروارگانیسم ها از آلایندههای رایجی هستند که بیشتر در آب مناطق شهری و روستایی وجود دارد. با کمک دستگاه تصفیه آب ) RO ( بیش از ۹۹ درصد این میکروارگانیسم ها در تولید آب تصفیه دشده از بین می رود.

اینجا را هم بخوانید   فرآیند تبادل یونی

نحوه ی عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی با یک تکنولوژی غشایی برای تامین آب شرب فعال میشود. این دستگاه فشار بالایی برای غلبه بر فشار اسمزی آب اعمال میکند. برای تامین فشار از پمپ های فشار قوی در این دستگاه استفاده شده است. در زمان تزریق فشار بالا آب شروع به تصفیه شده و آب شیرین از یک سمت دستگاه و آب شور از سمت دیگر خارج میگردد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *