دستگاه تصفیه نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه نیمه صنعتی دستگاهی است که برای تصفیه آب‌ با شوری کم استفاده می‌شود. در صورتی که TDS<1000  باشد برای تصفیه از آب شیرین کن نیمه صنعتی استفاده می‌شود.

ظرفیت دستگاه تصفیه نیمه صنعتی

سیستم‌های آب شیرین کن صنعتی در ظرفیت‌های زیر ارائه می‌شود:

۳۰۰ گالن در روز(۱۰۰۰ لیتر)،

۵۰۰ گالن در روز(۱۵۰۰ لیتر)،

۶۰۰ گالن در روز(۲۰۰۰ لیتر)

و ۸۰۰ گالن در روز(۳۰۰۰ لیتر).

این سیستم‌ها در زمان بسیار کوتاه نصب و راه‌اندازی می‌شود.

عملکرد دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

امروزه در صنایع مختلف علاقه به سیستم‌های تصفیه آب تجاری و آب شیرین کن نیمه صنعتی در حال افزایش است. دلیل این امر آن است که این سیستم‌ها امکان تصفیه آب را بدون استفاده مداوم از مواد شیمیایی ممکن می‌سازند. با پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در سال‌های اخیر، سیستم‌های اسمز معکوس نیمه صنعتی و آب شیرین کن توانایی حذف بیش از ۹۹ درصد از آلودگی‌ها و ناخالصی‌های آب را برای کاربردهای صنعتی فراهم نموده‌اند.

فرآیند اسمز معکوس علاوه بر امکان شیرین سازی آب‌های شور در آب شیرین کن، روشی مطمئن جهت تصفیه هر نوع آب ورودی و بازیافتی پروسه‌های صنعتی و همچنین حذف حداکثری ناخالصی‌ها از پساب تولیدی در صنایع مختلف به حساب می‌آید. از طرفی نمک زدایی آب دریا جهت استفاده در خنک کننده‌های موجود در برخی از صنایع سنگین‌نیازی اساسی به شمار می‌رود. روش اسمز معکوس می‌تواند با حذف مواد معدنی مانند نمک، آب تصفیه شده و مناسب جهت این مصارف را نیز فراهم سازد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در صورت عدم تصفیه آب دریا و استفاده از آب شیرین کن، به مرور زمان منجر به آسیب دیدن تجهیزات صنعتی و معیوب شدن محصولات تولیدی صنایع شود.

اینجا را هم بخوانید   دستگاه تصفیه ی آب نیمه صنعتی

فرآیند اسمز معکوس

اسمز معکوس (RO) فرآیندی پیچیده به حساب می‌آید. اساس این روش عبور آب با اعمال فشار از درون غشاهای نیمه تراوا است که حاصل آن جداسازی آب و ناخالصی‌های آن می‌باشد. طبق پدیده اسمز هنگامی که غشایی نیمه تراوا بین دو محلول با غلظت‌های نامساوی قرار بگیرد، فشار اسمزی پدید می‌آید که نتیجه آن نفوذ محلول غلظت کمتر به سمت غلظت بیشتر خواهد بود. جهت تصفیه آب بایستی مسیر حرکت آب در این پدیده معکوس شود تا در سمت غلظت پایین آب خالص به دست آید. این امر با اعمال فشار به سمت غلیظ‌تر ممکن می‌شود و تا زمانی که فشار اعمالی از فشار اسمزی بیشتر باشد، جهت جریان آب معکوس خواهد ماند.

در ممبران اسمز معکوس مولکول‌های آب معمولا پیوندهای هیدروژنی بزرگی تشکیل می‌دهند که به صورت مناسب بر شبکه بستر اسمزی منطبق می‌شود. با اعمال فشار زیاد این مولکول‌ها به راحتی از غشا عبور خواهند کرد. در مقابل تقریبا تمامی مواد آلی که جرم مولکولی آن‌ها بیش از ۱۰۰ است توسط بستر غشا گرفته می‌شوند. این مواد آلی شامل پایروژن‌ها، روغن، آلودگی‌هایی از قبیل باکتری‌ها و ویروس‌ها و و … است.

ویژگی‌های دستگاه نیمه صنعتی:

تولید آب تصفیه شده با استاندارد با اعتبار بین المللی NSF ) با گنجایش ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر در ۲۴ ساعت)

نصب دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آسان است و در مکان‌های گوناگون از قبیل  رستوران‌ها ادارات و سازمان‌های دولتی و تغییر دستیابی سهل و بیشتر به آب تصفیه شده  قابل نصب است.

ممانعت از رسوب در کتری، چای و قهوه‌ساز، اتوی بخار و سماور دارد.

اینجا را هم بخوانید   فیلتر پست کربن Post Carbo Filter Cartridge

تبدیل آب‌‌های لب شور به آب شیرین و دلپذیر به وسیله غشاهای اسمز معکوس

پیوستن مواد معدنی و کانی‌های مایحتاج بدن به آب آشامیدنی، پس از تصفیه کامل آن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی توانایی تولید بیشترین ۵۰ لیتر آب تصفیه شده در ساعت را دارد.

کمترین دما : ۵ درجه سانتیگراد

بیشترین دما : ۵۰ درجه سانتیگراد

مزایای سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی

از مزایای این سیستم‌ها، نیاز به فضای بسیار کم، مصرف برق پایین، سادگی نصب و راه‎اندازی و بهره‎برداری، نیاز به سرویس کم، سرویس سریع و آسان و اقتصادی بودن (در مقایسه با خرید آب بسته بندی) است.

برخی از انواع دستگاه  نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۴۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۳۰۰ گالن

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی ۲۰۰ گالن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *