منشا آب های آشامیدنی

منشا آب های آشامیدنی

۱- آب های لوله کشی

  • در این مقاله به موضوع منشا آب های آشامیدنی پرداخته ایم .لوله کشی آبهای تهران از سدهای لار، لتیان و کرج کشیده می شود و دارای کیفیت بالایی می باشد. اما در چندین سال اخیر ، آب این سدها برای تامین آب آشامیدنی کافی نبوده و چاههای عمیقی در شهر تهران و حومه ی آن حفر کردند که به شبکه ی لوله کشی اضافه می شود. با اضافه کردن این شبکه ها ، امکان نشت پس آب و ایجاد انواع آلودگی ها وجود دارد. پس قبل از ورود به لوله کشی های شهری کاملا گند زدایی و تصفیه شده و از هر گونه آلودگی پاک شود تا از ورود انواع انگلها و بیماری ها به آب و سپس به انسان جلوگیری شود. ولی از طرف دیگر با افزایش مقدار کلر برای میکروب کشی و گند زدایی ، هم بو و طعم آب ناخوشایند و نامطبوع شده و هم باعث ایجاد بیماری های مختلف در انسان می شود.

 

 

آب آشامیدنی

۲ – آب های معدنی

  • در بیشتر کشور های غربی به دلیل کیفیت خیلی بد آب های لوله کشی که حاصل از تصفیه ی فاضلاب ها است ، آب آشامیدنی فقط به صورت بسته بندی عرضه می شود و آب های لوله کشی آشامیدنی نیستند. در کشور هایی که آب های لوله کشی از تصفیه ی فاضلاب ها و پساب ها تهیه می شود ، مطمئن ترین راه تهیه ی آب آشامیدنی آب معدنی است.
  • اما نکته ی قابل توجه در مورد آب های معدنی این است که :
    • همه ی آب هایی که در بطری ها به فروش می رسند معدنی نیستند. اگر عبارت ( آب آشامیدنی ) روی بطری درج شده باشد ، نشان می دهد که این نوع آب، آب معدنی نبوده و فاقد املاح موجود در آب های معدنی می باشد.
اینجا را هم بخوانید   از تاریخچه تصفیه آب آشامیدنی چه می دانید؟

۳ – دستگاه های تصفیه آب خانگی

  • هیچ یک از روش های بالا تماما نمی تواند آلودگی های آب های آشامیدنی را از بین ببرد و آب آشامیدنی و  سالم و بدون میکروب را فراهم آورد. باید تماما مواد زائد از آب خارج و حذف شوند و آبی با میکروب موجود تقریبا صفر درصد به دست آید. اولین مرحله ی تصفیه ی آب در دل زمین انجام می شود. آبی که از طریق باران و غیره در دل زمین نفوذ می کند از طریق نیترات تولید شده در اثر فرایند های زیست محیطی و خاک پاک که به صورت فیلتر عمل می کند تصفیه می شود. از این طریق آب به طور طبیعی از فیلتر طبیعت عبور کرده و عمل تصفیه را می گذراند و به آب آشامیدنی تبدیل می شود. در طبیعت، خاک مانند فیلتر در تصفیه ی آب های صنعتی و  نیترات موجود در خاک مانند کلر و مواد شیمیایی عمل می کنند. از این روی استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند بسیاری از آلاینده های سمی آب را ازبین ببرد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *