پمپ های مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب RO

پمپ های مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب RO

 

پمپ)Pump :)یک وسیله ای که با استفاده از نیروی میکانیکی سیاالت را منتقل می کند. در دستگاه صنعتی RO تعدادی پمپ مورد استفاده می باشد که در این مطلب هر یک به اختصار شرح داده می شود.
۱ -پمپ آب خوراکی: پمپ آب خوراک با عنوان پمپ فید Pump Feed هم شناخته می شود. این پمپ مابین مخزن آب خام (تصفیه نشده) و دستگاه RO تعبیه می شود. برای اینکه یک پمپ آب خوراک متناسب با دستگاه RO انتخاب شود، موارد مهمی در نظر گرفته می شود.

– هد پمپ: فشار یا هد پمپ باید به گونه ی اعمال شود که آب بدون هیچ مانعی به پمپ طبقاتی منتقل شود.
– دبی پمپ: دبی پمپ بستگی به ظرفیت خروجی آب تصفیه شده در شبانه روز دارد.
– جنس پمپ: موادی که جنس پمپ را تشکیل می دهد باید به گونه ای باشد که به دوام بیشتر آن کمک کند. مثال برای تصفیه آب شور از پمپ های با جنس استیل استفاده می شود. در جدول زیر مشخصات کامل پمپ تغذیه آب خام در دستگاه RO با ظرفیت خروجی ۲۵ متر مکعب در شبانه روز به عنوان مثال بیان شده است.

پمپ های مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب RO

پمپ های مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب RO

 

 

۲ -پمپ فشار قوی)طبقاتی(: پمپ طبقاتی دستگاه تصفیه آب همانند ممبران از اصلی ترین اجزای دستگاه RO می باشد. برای عبور آب از سطح ممبران ها و ایجاد فشار اسمزی از پمپ طبقاتی استفاده می شود. هر چقدر میزان شوری و املاح آب بیشتر باشد، مقدار فشار ایجاد شده از طرف پمپ بیشتر خواهد بود.

اینجا را هم بخوانید   آلودگی آب

آنالیز آب ورودی به سیستم RO – حجم آب مورد نیاز- جنس تشکیل دهنده ی پمپ از جمله مواردی هستند که در انتخاب پمپ طبقاتی باید به آن توجه نمود.
برای خرید یک پمپ، متناسب با اهداف مورد نظر در تصفیه آب، مشخصات یک پمپ به عنوان نمونه در جدول زیر بیان می شود تا با اطمینان بیشتر و دانش کافی نسبت به خرید پمپ فشار قوی اقدام نمود.

 

پمپ های مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب RO

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *