هوزینگهای دستگاه تصفیه خانگی RO و کاربردهای آن

هوزینگهای دستگاه تصفیه خانگی RO و کاربردهای آن

 

هوزینگهای دستگاه تصفیه آب در واقع استوانههای پالستیکی هستند که به طور معمول به دو نوع شفاف و مات تقسیم بندی میشوند.
تعداد هوزینگ در دستگاه RO می تواند دو یا سه عدد باشد. قیمت خرید این هوزینگها متغییر و به مات یا شفلف بودن آنها بستگی دارد.
ولی عمومأ هوزینگ مات قیمت باالتری نسبت به هوزینگ شفاف دارد.

 

 

هوزینگهای دستگاه تصفیه خانگی RO و کاربردهای آن

هوزینگ یک قطعه پالستیکی استوانهای شکل با دو راهی داخل آن تعبیه شده که یک راه به آب ورودی متصل می شود و راه دیگر خروجی آب تصفیه می باشد. درون هر یک از این هوزینگها فیلترهای تصفیه آب قرار دارد. آب به داخل هوزینگ وارد و توسط فیلترهای دورن هوزینگ تصفیه شده و سپس از خروجی هوزینگ خارج می شود. هوزینگها وظیفهی هدایت آب به سمت فیلترها و خروج آب تصفیه شده را به عهده دارند. در طی فرآیند تصفیه رسوبات و امالح در کف هوزینگ باقی می ماند.

باز کردن و شست و شوی هوزینگها کمک می کند تا عملکرد تصفیه و همچنین کارایی هوزینگ مطلوب باشد. امروزه با گسترش استفاده از دستگاههای RO در جهات مختلف، بر اساس نوع و کارکرد دستگاه در مشاغل مختلف، تعداد هوزینگها ۴ عدد می باشد که در مورد هر یک از آنها به اختصار مطالبی بیان می شود.

۱ -هوزینگ شفاف: اولین مرحله ی تصفیه آب حذف ذرات درشت موجود در آب می باشد. ذرات و ناخالصیهایی که اندازه بیش از ۵ میکرون دارند. توسط فیلتر الیافی پلی پروپیلن حذف میشوند. این فیلتر الیافی داخل هوزینگ شفاف قرار دارد. به سبب حذف ذرات درشت بیشتر در معرض آلودگی می باشد. تعویض فیلتر و تمیز کردن این هوزینگ نسبت به هوزینگهای دیگر زودتر باید انجام گیرد.

اینجا را هم بخوانید   فیلتر رزین

هوزینگهای دستگاه تصفیه خانگی RO و کاربردهای آن

 

۲ -هوزینگ مات مرحله ی دوم: آب تصفیه شده در مرحله ی اول از خروجی هوزینگ شفاف خارج و وارد هوزینگ مات می شود. در مرحله ی دوم تصفیه بعد از فیلتر الیافی، فیلتر کربنی وجود دارد که در هوزینگ دوم قرار دارد و به رنگ سفید و مات می باشد. در این مرحله فیلترها گازهای سمی مانند کلر موجود در آب را حذف می کنند. این هوزینگ به علت دارا بودن رنگ سفید مات به راحتی نمی توان تشخیص داد چه زمانی هوزینگ تمیز و فیلتر آن تعویض شود. معموال هر ۴ تا ۶ ماه یکبار هوزینگ را پاکسازی و فیلتر آن را تعویض می کنند تا هم عملکرد دستگاه تصفیه بهبود یابد و هم از معیوب شدن فیلترهای دیگر RO و ایجاد بوی تعفن در
داخل آن جلوگیری شود.

۳ -هوزینگ مات مرحله ی سوم: درون این هوزینگ فیلتر کربن بالک قرار دارد. هنگامی که آب از هوزینگ مات مرحله ی دوم وارد هوزینگ مرحله ی سوم می شود مقداری ذرات و امالح باقی مانده در آب موجود می باشد که در این مرحله توسط فیلتر کربن بالک کاملا حذف می شوند. این هوزینگ ها هم مثل هوزینگ مرحله ی دوم هر ۴ تا ۶ ماه یکبار پاکسازی و فیلتر آن تعویض می شود.

 

 

۴ -هوزینگ ممبران: اصلی ترین فیلتر موجود در دستگاه RO ،فیلتر ممبران می باشد که داخل هوزینگ ممبران قرار دارد. به رنگ سفید و مات می باشد. به منظور کارایی بهتر دستگاه تصفیه و طوالنی بودن عمر مفید دستگاه نیاز هست فیلترها هر چند وقت یکبار بررسی شوند. به طور کلی برای نگهداری و استفاده مفید از دستگاه RO نباید نسبت به فیلترها و هوزینگ ها بی توجه بود و در صورت ایجاد ترک خوردگی یا نشتی و یا آلودگی زیاد کف هوزینگ باید اقدام به تعویض آن نمود.

اینجا را هم بخوانید   آب شیرین کن صنعتی( تصفیه آب صنعتی )

 

هوزینگهای دستگاه تصفیه خانگی RO و کاربردهای آن

هوزینگهای دستگاه تصفیه خانگی RO و کاربردهای آن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *