چگونه سختی نرم کننده آب خود را تنظیم کنیم؟

نصب یک نرم کننده می تواند به مشکلات رایج سختی آب که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، کمک زیادی می کند. سختی گیری آب می تواند از تجمع رسوب جلوگیری کند و مشکلات مربوط به کف نکردن صابون، ایجاد لکه روی ظروف، خشکی پوست و مو، عملکرد ضعیف و موارد دیگر را از بین ببرد.

اما برای این که سختی گیر آب عملکرد موفقی در نرم کردن آب داشته باشد، باید مطمئن شوید که تنظیمات سختی نرم کننده آب شما دقیق است. در این مقاله، عواملی را که در تنظیم سختی نرم کننده آب تاثیر گذار است را با هم بررسی می کنیم.

چه عواملی بر تنظیم سختی نرم کننده آب تاثیر می گذارد؟

سه عامل وجود دارد که چگونگی تنظیم سختی نرم کننده آب شما را تعیین می کند:

• دانه های سختی در آب
• وجود آهن
• عمر و مدت زمانی که از استفاده از دستگاه سختی گیر می گذرد.

"چگونه

چگونه می توان سطح سختی آب را فهمید؟

برای پی بردن به این مسئله می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. ساده ترین راه پی بردن انجام آزمایش صابون است. یک قاشق چای خوری صابون مایع را به یک بطریآب پلاستیکی اضافه کنید و آن را تقریبا تا بالای با آب پر کنید. درب بطری را ببندید و آن را تکان دهید. اگر بعد از تکان دادن، حباب هایی در آن وجود داشت، آب نسبتا نرم است، اما اگر حبابی در بطری ایجاد نشد و یک لایه شیری رنگ روی سطح آب به وجود آمد، آب سخت می باشد.

اینجا را هم بخوانید   تصفیه آب و کاتیون‌های معدنی

برای داشتن اطلاعات دقیق تر  می توانید یک سختی سنج (TDS متر) آب خریداری کرده و با آن مقدار دقیق سختی آب را اندازه گیری کنید.
اما باز هم روش دقیق تر برای پی بردن به مقدار دقیق تر سختی آب، ارسال نمونه آب به آزمایشگاه می باشد، که سختی آب را بر حسب PPM به شما گزارش می دهند.

چگونه سختی نرم کننده آب خود را تنظیم کنیم؟

چگونه سختی نرم کننده آب خود را تنظیم کنیم؟

آشنایی با مراحل کار دستگاه سختی گیر رزینی

روش‌های بدست آوردن آب نرم و حذف املاح موجود در آب با توجه به میزان املاح، نوع آنها و همچنین صنعتی که از آب استفاده می‌شود متفاوت است. هنگام در نظر گرفتن خرید یک نرم کننده آب، احتمالا با نام “رزین” روبرو خواهید شد. رزین یک جزء ضروری در عملکرد یک نرم کننده آب است. آشنایی با مراحل کار دستگاه سختی گیر رزینی می‌تواند در انتخاب نرم کننده آب مناسب برای رفع نیازهای خانه شما بسیار مفید باشد. رزین در نرم کننده‌های آب برای شروع فرآیند تبادل یونی استفاده می‌شود که مواد معدنی آب سخت را از آب حذف می‌کند. اینکه یک نرم کننده آب چقدر خوب عمل می‌کند به میزان موثر استفاده از رزین آن بستگی دارد. هنگام مقایسه گزینه‌های نرم کننده آب به خاطر داشته باشید که نوع رزین و طراحی مخزن می‌تواند تفاوت قابل توجهی در چگونگی ایجاد کند.

خرید سختی گیر رزین تبادل یونی از رزآب صنعت

دستگاه های سختی گیر رزین تبادل یونی برای از بین بردن یون های عامل سختی آب مانند منیزیم و کلسیم در کاربردهای مختلف تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند. تنظیم سختی و نوع عملکرد این دستگاه ها برای نرم کردن آب یکی از موارد مهم در استفاده از دستگاه های سختی گیر رزینی می باشد. در صورتی که برای خرید دستگاه سختی گیر رزینی نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان تصفیه آب رزآب صنعت و دریافت مشاوره رایگان، مناسب ترین محصول را انتخاب خریداری کنید.

اینجا را هم بخوانید   شستشوی ممبران‌ها

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *