شرکت فنی مهندسی رز آب صنعت

شرکت فنی مهندسی رز آب صنعت

شرکت فنی مهندسی رز آب صنعت به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تصفیه آب همواره سعی در ارائه بهترین و جدیدترین محصولات با بهترین خدمات را دارد. دستگاه‎های ساخته شده توسط این شرکت دارای یکسال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش می‌باشد. شرکت زر آب صنعت در زمینه طراحی، ساخت، تعمیرات و سرویس انواع دستگاه‎های آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی فعالیت می‎کند.

مقدمه

دستگاه تصفیه آب صنعتی و دریایی برای بهره‌برداری بهتر از فرآیندهای صنعتی که بر پایه استفاده از آب تصفیه شده با دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی می‌باشند استفاده می‎شود. ازجمله فرایند گرم کردن، خنک کردن، اجرا، شستشو، تمیز کردن که هزینه‎های عملیاتی و خطرات احتمالی دستگاه را کاهش می‌دهد.

اسمز معکوس

اسمز معکوس فرآیندی است که در آن فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه تراوا استفاده می‌شود. اگر غشا نیمه تراوا بین دو محلول آب خالص و ناخالص قرار گیرد آب به گونه‎ای طبیعی و تحت خاصیت اسمزی از غلظت پایین‎تر به غلظت بالاتر جریان می‌یابد. در حالت تعادل اختلاف فشار بین دو طرف غشا برابر با اختلاف فشار اسمزی است. اگر فشاری برابر با اختلاف فشار اسمزی به محلول غلیظ‌تر اعمال گردد جریان آب قطع خواهد شد. در صورتی که فشار اعمال شده بیشتر از فشار اسمزی باشد جهت جریان طبیعی آب معکوس خواهد گردید.

در سیستم اسمز معکوس غشا مهم‎ترین و حساس‌ترین قسمت دستگاه است.

زیرا فشار عملیاتی مورد نیاز ارتباط مستقیم با ضخامت غشا و قطر سوراخ‌های آن دارد.

همچنین غشا به علت تماس مداوم با مواد شیمیایی افزوده شده به آب بایستی مقاوم بوده و با مواد بازدارنده و ضد رسوب‌گذار زیست کش‌ها واکنش ندهد.
سعی می‌شود آب قبل از ورود به دستگاه حتماً تصفیه مقدماتی گردد ولی با این حال لازم است پیش از انتخاب غشا عملیات پایلوتی صورت پذیرد. به علت کیفیت بسیار عالی آب خروجی از سیستم اسمز معکوس امروزه بیشتر صنایع از این روش به جای سیستم‌های تعویض یونی استفاده می‌کنند.

اینجا را هم بخوانید   آب مقطر و کاربردهای آن

زیرا مبادله کننده‎های یونی به علت مصرف زیاد مواد شیمیایی و رزین دارای هزینه نگهداری بالایی هستند.

 

معرفی خانواده‌های اسمز معکوس

دستگاه‌های اسمز معکوس تولید شرکت فنی مهندسی رز آب صنعت در قالب پکیج بوده و تمامی اجزای آن بر روی یک شاسی تعبیه گردیده که موجب نصب آسان و اشغال حجم کمی از فضا است. جنس شاسی بنا به شرایط محیطی و متناسب با آن در نظر گرفته می‎شود.
تمامی دستگاه‎های ساخته شده توسط شرکت فنی مهندسی رز آب صنعت دارای پیش تصفیه کامل هستند.

اعم از فیلتر شنی، فیلتر کربنی و کارتریجی است.

در صورت نیاز در شرایط خاص فیلترهای رزینی نیز در طراحی‌ها گنجانده می‌شود.

شستشوی اتوماتیک غشاها با به کارگیری از سیستم اتوماسیون جهت هوشمندسازی می‌تواند تأثیر قابل توجهی را در مدت زمان عمر مفید آن‌ها و به تعویق انداختن شستشوی دوره‌ای با مواد شیمیایی داشته باشد.

پمپ فشار قوی دارای شفت و پوسته از جنس استنلس استیل ۳۱۶ بوده و عمدتاً موتور الکتریکی آن با استانداردهای IEC کلاس متناسب انتخاب می‌شود.

مخازن تحت فشار اغلب از جنس FRP تعبیه می‌گردد.

مگر در شرایط خاص بنا به درخواست مشتری و تشخیص کارشناسان می‌توان از مخازن استنلس استیل ۳۱۶ نیز استفاده کرد.
شرکت فنی مهندسی رز آب صنعت سه واحد از خانواده‌های اسمز معکوس را در ظرفیت‌های مختلف برای کاربردهای متفاوت معرفی می‌کند:
BW.RO برای تصفیه آب‌های شهری تا ۳۰۰۰ ppm > TDS
HBW.RO برای تصفیه آب‌های لب شور ۱۵۰۰۰ ppm > TDS
SW.RO برای تصفیه آب دریا ۴۵۰۰۰ ppm > TDS