معرفی قطعات دستگاه

آشنایی با مراحل مختلف سیستم تصفیه آب در یک نگاه

 

در ابتدا آب برای تامین فشار اولیه جهت عبوراز واحد پیش تصفیه در پمپ تغذیه قرار می گیرد وبرای  جلوگیری از ورود شن ، گل و لای ، خاک و سایر رسوبات از فیاتر های شنی عبور می نماید. علاوه براین فیلتر های کربنی نیز جهت حذف کلر ، رنگ ، طعم و بو مورد استفاده قرار می گیرد.آب از طریق بوستر پمپ وارد ممبران میشود که میزان فشار آب بسته به شوری آب متغیر است. در سیستم اسمز معکوس مهمترین قسمت دستگاه فیلتر ممبران می باشد چرا که تمام املاح محلول و نامحلول در آب را به وسیله غشاء نیمه تراوای خود دفع می کند. برای نگهداری و جلوگیری از تشکیل رسوب از ماده شیمیایی به نام آنتی اسکالانت استفاده می شود. در آخر برای حذف بیشترذرات، آب از فیلترهای کارتریجی ۵ میکرون عبور داده می شود.

معرفی قطعات دستگاه

آشنایی با مراحل مختلف سیستم تصفیه آب در یک نگاه

ممبرین :

لایه ای نازک است که اجازه عبور یونهای خاصی را از غشا خود نمی دهد طبق توانایی ممبرین در حذف یون ها از محلول ها کاربرد اصلی آن در حذف نمک محلول های آب می باشد.

نوع این ممبرین ها متغیر میباشد : SW30HR/BW30/SW30

ممبران

پرشروسل :

محفظه ای برای قرار گرفتن ممبرین است و همچنین دارای کاربرد وسیعی در صنایع نمک زدایی سیستم اسمز معکوس و نانو فیلتراسیون و اولترافیلتراسیون می باشد که نوع و ضخامت آن بستگی به فشار کاری غشا اسمزی دارد .

منظور از فشار ممبران یعنی فشار در محل ورودی آب به محفظه یا پرشر وسل این فشار همان فشار آب تغذیه سیستم ROنیز میباشد.

اینجا را هم بخوانید   معایب سختی‌گیرهای مغناطیسی

آب قبل از ورود به دستگاه اسمز معکوس حتما تصفیه مقدماتی میگردد.هوزینگ های فیلتر تصفیه آب جهت عملیات پیش فیلتراسیون قبل از سیستم های اسمز معکوس ؛ نانو فیلتراسیون و اولترافیلتراسیون جهت حذف ذرات معلق تا میکروناژهای پایین مورد استفاده قرار میگیرند.

معرفی قطعات دستگاه-رزآب صنعت

مخازن FRP :

پمپاژ مستقیم آب خام به درون ممبران­های روش صحیحی نیست. آب خام در ابتدا باید وارد واحد پیش­تصفیه شده به گونه­ای که برای ورود به ممبران مناسب باشد. با این روش عمر مفید ممبران­ها افزایش می­یابد.

مخازن FRPجهت حذف کلر باقی­مانده و نیز حذف مواد آلی موجود و طعم، بو و مزه آب مورد استفاده قرار می­گیرد.

معرفی قطعات دستگاه

مخزن FRP

دوزینگ پمپ : 

پمپ های رفت و برگشتی با جا به جایی مثبت و شدت جریان متغیر هستند که در هنگام کارکردن یا خاموش بودن می توانند تنظیم شده و برای اضافه کردن دقیق مایعات به فرآیند پیوسته یا نا پیوسته مورد استفاده قرار گیرند .

جنس هد این پمپ از pp/pvdf/یا استنلس استیل میباشد که بستگی به نوع مواد تزریقی آن دارد .

هوزینگ:

آخرین مرحله فیلتراسیون می­باشد که جهت حذف مواد معلق تا ۵ میکرون به کار می­رود و جهت کاهش SDI به کمتر از ۳، مورد استفاده قرار می­گیرد و زمانی که اختلاف فشار در ورودی و خروجی این فیلترها به۱ bar رسید، زمان تعویض این فیلترها می­باشد.

پمپ فشار قوی :

آب برای گذر از سطح ممبران و نیز ایجاد فشار اسمزی نیاز به این پمپ دارد ضمنا هر چه شوری آب افزایش یابد این فشار افزایش می یابد .

معرفی قطعات دستگاه 

شاسی  دستگاه

اینجا را هم بخوانید   TDS چیست؟

جنس شاسی استنلس استیل می­باشد و کلیه تجهیزات بر روی این شاسی نصب می­گردد.

شیر آلات و اتصالات

کلیه لوله کشی­های فشار پایین از جنس  UPVC PN16 می­باشد که این شامل مسیر لوله­کشی تا پمپ فشارقوی و مسیرهای آب تولیدی و نیز بعد از شیر بازیافت می­باشد.

ابزار دقیق:

این دسته از تجهیزات در صنایع مختلفی همچون تصفیه آب و فاضلاب تولید برق ؛ صنایع شیمیایی و … جهت اندازه گیری آنلاین همچون هدایت سنج ؛ PHمتر ؛ فلومتر و سنسور ها استفاده می شود .

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *